Wednesday, July 4, 2012

Bulgur Köftesi tarifi

Jul 3, 2012 PembeRehber








Bizim evde en çok tüketilen bakliyat, tartışmasız bulgurdur. Benim bulgur sevgim bunun sebebi tabii ki Nasıl güzel bir şey şu bulgur arkadaşlar. Çeşit çeşit yemeğin temel malzemesi,  buğdayın çeşitlemesi…


İnce bulguru ise ayrı bir seviyorum. Türk hanımlarının vazgeçilmez çay yareni kısır için temel malzeme. İçli köfte yap, tabule yap, mercimek köftesi yap. Bu arada ben içli köfte tarifimi yazmadım bunca yıl, yaparken ellerim battığı için fotoğraflamaya fırsat olmuyor. En kısa zamanda ekleyeceğim. Komşum Süheyla teyzeden, haşlamadan patatesliye çeşitlemelerini öğrenmiştim oysa.


Malzemeler:


-1 su bardağı ince bulgur (ben esmer ince bulgur kullandım)


- 1 yumurta


- 1.5 çorba kaşığı un (ben tam buğday unu kullandım)


- 1 adet küçük kuru soğan


- 1 tatlı kaşığı biber salçası


- 1 tatlı kaşığı domates salçası


- 3/4 çay bardağı zeytinyağı


- 1 tatlı kaşığı tuz


- 1 tatlı kaşığı dolusu kimyon


- Az karabiber





- Az kırmızı pul biber


- Yoğurmak için yarım su bardağı su -kontrollü eklenecek-


Haşlamak için;


- 4 su bardağı su


- Tuz


Üzeri için;


- 2 çorba kaşığı dolusu tereyağı


- 2 tatlı kaşığı kuru nane


- 1 çay kaşığı pul biber


Öneri :


Yapılışı:



1- Soğanı rendeleyin. 3/4 çay bardağı zeytinyağında kavurun. Üzerine salçaları da ekleyin, kavurmaya devam edin.


2- Bulguru sıcak su ile yıkayın ve süzün. Bir kaba alın. Yumurta, kavrulmuş soğan, baharatlar, tuz, unu da ekleyin. Yoğurmaya başlayın. Eline bir miktar su alın yoğurun (yaklaşık yarım su bardağı su emecek). Yaklaşık 20 dakika yoğurduğunuz köfteden minik parçalar koparın ve yuvarlayın.


3- Kaynayan suya attığınız köfteleri 5-10 dakika pişirin. Süzün ve servis kabına alın. Üzerine, nane-tereyağı eritip dökün.


Öneri: Dilerseniz sarımsaklı yoğurt ta dökebilirsiniz.


alt="

No comments:

Post a Comment